Monday, February 15, 2010

Mula kelas

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hari ni masuk hari yang ke-3 sem baru.Tak ada apa yang menarik,masih lagi sama seperti klinik-klinik sem lepas.Skill untuk bending wire pun masih tak berubah..Tak pandai-pandai hehe.Apapun alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.Moga hari ini lebih baik dari semalam,dan hari esok lebih baik dari hari ini,dan seterusnya insya Allah..

Semalam dapat berita yang group kami ditukar ke kelas section 1.Berat juga rasa hati,sebab dah mula jatuh cinta dengan jadual sedia ada sekarang ni.Kekosongan pada pagi Ahad memang satu perkara yang saya sukai.Tapi perancangan Allah lebih baik.Saya terima dengan hati yang terbuka.Balik sekolah,saya ceritakan perkara ni kepada suami,yang mana saya tak berapa suka sebab jadual section saya ditukar.Memang bunyi seperti merungut.Terus diingatkan suami yang Allah bagi ujian yang kecil pun dah rasa nak merungut,orang lain tak ada kaki tak ada tangan macam mana hidupnya?Astagfirullah,saya malu dengan diri sendiri.Difikir-fikirkan balik pun,sebenarnya benda ni bukanlah satu benda yang menjadi masalah yang patut dibawa sampai ke tidur.Saya terima dengan redha.Moga Allah permudahkan saya,suami dan rakan-rakan,insya Allah.

Pagi tadi dapat tengok gambar 1st klinik Perio sem ni,Mimi upload.Wah masing-masing muka gembira.Semalam 1st time juga dapat patient periodontitis.Selama ni selalunya gingivitis saja.Alhamdulillah pesakit kali ni sangat sporting.Tak merungut nak balik dan etc.Bila ditanya sakit atau tidak, dikatanya "walaupun ada sakit atau tidak,saya nak juga diteruskan " sambil tersenyum.

Semalam dalam perjalanan balik dari DTC ke rumah,sambil berjalan kaki otak ligat berfikir nak masak apa untuk suami.Sampai di rumah,bau wangi menusuk hidung.Rupanya suami dah masak telur masak lemak dan ayam masak kicap.Kesian pula pada abang Amir,sepatutnya saya yang masak untuknya.Mungkin kerana lewat saya pulang,jam hampir 4.45 dah waktu sampai di pintu rumah.Suami pulang awal kerana perlu ke klinik waktu tengahari semalam.Sempat juga saya temankan buah hati saya tu di klinik sebelum masuk ke kelas.

Oklah,saya terpaksa berenti dulu.Perlu siap-siap ke kelas.Insya Allah nanti cerita lain menyusul.

2 comments:

mishimoshi said...

wiwiwi
sy tak pergi orthooo.suke hati je malas2
huhu
sedapnye ade suami
nnt boleh die msk kan jgak ^^

esok dah weekend yeay !

adrenida said...

hehe mimi
tak apa,jgn risau.lab ortho entah2 dia tak grading pun labwork tu.jgn risau k
haha ye2 ada suami dia boleh tlg masakkan kalau balik lambat.tapi kesian =(

seronoknyaa besok cuti dahh kan