Tuesday, May 26, 2009

satu satu hari

Salam a'laikum..

dah lama tak menulis. bukan kurang minat, cuma kurang hawa perasa agaknya.
alhamdulillah kelas pun dah tamat, bermulanya study week untuk final exam bagi fasal thani ni. insya Allah saya dan suami akan mulai imtihan nihaie pada 6 June ini.Doakan yg terbaik buat kami,insya Allah.

Alhamdulillah,syukur juga kerana visa saya dan suami untuk mengerjakan umrah telah diluluskan.Namun kami perlu menunggu 'green light' daripada pihak Embassy Malaysia atas sebab H1N1 yang melanda teruk di beberapa kawasan di dunia.Insya Allah,moga Allah memudahkan perjalanan kami dalam semuanya.Sebelum ini, memanglah perancangan kami untuk balik ke Malaysia pada June,tetapi disebabkan saya sendiri 'buat perangai' memujuk suami pulang pada cuti semester Januari lepas, maka rezeki kami untuk mengerjakan umrah pula lah pada cuti kali ini,insya Allah.

Rindu saya pada keluarga.Biasalah,orang kata asam garam hidup di tempat orang.Mana ada orang yg langsung lupa pada keluarga,kan?Rindu juga pada persekitaran di Malaysia.tambahan pula bila hampir setiap hari di'update'kan dengan cerita2 cuti dari kawan2 di Malaysia.Memang bertambahlah rindu dendam pada tempat kelahiran saya.Tapi, kalau balik selalu pun tak ada keseronokan di situ.Biarlah terkumpul dulu rindu2 tu, bila balik nanti barulah best,kata orang.

OKlah, kena study dulu sekarang ni.Suami belum pulang masjid lagi,mungkin jumpa kawan-kawan agaknya.Minta diri dulu.Assalamualaikum

0 comments: