Thursday, August 11, 2011

Fasa Kedua

Assalamualaikum..


Alhamdulillah, dah sampai 12 Ramadhan. Dah masuk fasa ke dua bulan Ramadhan.Memang cepat masa berlalu. Pejam celik dah nak sampai pertengahan Ramadhan. Saya beginilah, banyak habiskan masa di rumah. Tak kemana sekiranya nya tak ada tuntutan.

Ada juga kawan-kawan yang ajar keluar di siang hari, namun terpaksa saya tolak baik-baik sebab tak mampu nak jalan jauh siang-siang,mudah rasa lembik. Kalau malam lepas tarawikh bolehlah, tapi tu pun dah jauh malam. Tak apalah, tunggu suami balik, tak lah rasa janggal nak ke mana-mana. Tak perlu nak fikir masalah loya sewaktu memandu atau masalah nak cari parking. Perlis belum pun jadi bandaraya, tapi kalau nak ke pekan untuk urusan apa-apa, dalam nak mencari parking memang menguji kesabaran.

Selasa yang lepas, usai solat maghrib saya dan kawan-kawan sekolah menengah keluar berbuka bersama-sama. Ya Allah, rindunya gelak ketawa tu. Kawan-kawan juga masih tak berubah dari sekolah menengah, maksud saya dari segi kemesraan tu. Bersembang dan makan like no one's bussiness, tengok2 dah 10 lebih.Bila lah lagi nak berkumpul macam ni, lepas ni masing2 dah berkerja memang susah nak set masa berjumpa. Ada kawan yang dah start dapat surat posting, ke Sabah. Memang jauh, entah setahun sekali baru boleh berjumpa. Tapi tak apa, dah banyak elaun tu boleh la balik selalu. hehe. Kawan-kawan yang lain juga masih menunggu posting seperti saya, kita hanya mampu tunggu dan berdoa.Lets pray for the best! Kalau nak tengok kat mana dan apa yang di makan haritu, boleh singgah blog kawan saya di sini, ada gambar dan review. Dia ni food blogger, kalau nak tgk blog dia kena tahan lah, tambah2 di bulan puasa ni. hehe

Semalam, Khamis (11hb ogos) ada appointment dengan doktor. Nak menunggu dalam sejam setengah juga, tapi nak berjumpa doktor tu makan masa sekejap aja.hehe. Alhamdulillah semuanya ok. Saya di schedule kan utk ultrasound lepas raya nanti, alhamdulillah bolehla tengok bersama suami. Insya Allah suami bakal pulang minggu depan (19hb). Tak sabar rasanya. Minggu depan nak settlekan semua baki urusan yg tinggal, supaya boleh pulang ke Jerteh denga n rasa aman. Semalam sewaktu ke klinik, saya hanya berseorangan.Yalah, semua orang kerja dan sekolah. Nak ajak kawan-kawan teman pun rasa awal sangat, pukul 8. Tiba di klinik, saya tengok 100% wanita mengandung ke sana memang berseorangan tanpa suami. Memang normal kot kan?hehe.

Hari ni ingat nak ke bank, tapi memandangkan rasa mual teruk dan asyik nak ulang ke bilik air aja, saya batalkan aja kot niat saya. Tengoklah macam mana petang nanti insya Allah.
Selamat beribadah!