Saturday, March 12, 2011

Dah sebulan lebih

Assalamualaikum wbt..

Lama tak menulis sejak sekolah dibuka. Besok insya Allah bermulalah minggu ke 6 persekolah semester akhir. Jadual midterm dan final pun dah keluar. Moga dipermudahkan Allah. Persediaan? Selagi jam tidak menunjukkan tarikh bermulanya exam, selagi itu lah usaha perlu dibajak. Di klinik juga boleh dikatakan agak stress, lebih2 lagi bila doktor dah mula meletakkan high expectations kpd 5th year students untuk handle patients sendiri, dan tak expect untuk melakukan kesilapan. Moga Allah permudahkan segalanya... Tawakkal bulat-bulat.


Kredit untuk Kak Nik

Sejak sekolah ni tak ada masa dah nak membaking, sekali ja oven berasap tu pun sebab masak puding roti. Nampaknya blog ni dah nak tukar jadi blog makan ke? Hari-hari pulang ke sekolah masak di waktu petang, memandangkan suami dah makan tengahari di hospital. Alhamdulillah, suami banyak membantu ringankan beban, selalu andai kata beliau kebetulan pulang awal, memang tak perlu sinsing lenganlah saya untuk ke dapur kerana beliau dah sediakan makanan tengahari. Masakannya boleh tahan sedap. Sesetengah lauk pauk yang saya tak mampu masak, saya harapkan bantuan beliau.Kadang-kadang untuk minum petang sementara tunggu dinner, saya sediakan finger foods aja untuk mengalas perut suami dan juga diri sendiri.



Hari ni memandangkan hari sabtu, suami request nak makan beriani.Tapi bila ke kedai rempah beriani pulak dah habis. Terpaksa la tukar menu, chicken kabseh. Alhamdulillah kenyang juga. Suami saya memang suka nasi yang dimasak sekali dengan ayam ni. Memang bertambah lah dia makan. Walapun kabseh tu nasi arab, dah nama pun tekak melayu, kena juga ada air asam. Nak kena lagi makan dengan papadom, hehe.


Minggu depan suami akan exam OnG. Moga Allah permudahkan urusan beliau dan rakan-rakan yang lain. Moga kejayaan yang terbaik untukmu,'umri.

Resah memikirkan requirements yang perlu dipenuhi dan exams yg bakal dihadapi.. Allah..Allah..




0 comments: