Tuesday, January 18, 2011

Cerita baru

Assalamualaikum..


Alhamdulillah semenjak suami cuti ni terasa cuti terisi. Walaupun tak ke mana, tak keluar dari Jordan, banyak benda yang dibuat bersama. Boleh dikatakan hari-hari juga keluar. Ada saja urusan yang nak kena selesaikan.Saya seronok ajak meneman. Tak lah bosan di rumah.

3 hari lepas, ada sedikit masa terluang. Buatlah kek dua warna ni. Saya namakan kek pelangi walaupun hanya 2 warna. Pelik, di sini susah nak cari pewarna merah atau biru ,maksud saya di Irbid. Alhamdulillah akhirnya jumpa juga sewaktu ke Amman semalam. Resipi kek tu saya hanya alter dari resipi-resipi kek mudah yang saya jumpa di internet dan buku resipi yang saya bawa dari Malaysia.

Banyak benda sebenarnya yang saya sangat teringin untuk cuba sementara cuti ni. Tengoklah insya Allah nanti ada rezeki boleh la try.

Semalam ke Amman kerana ada urusan penting yang suami nak selesaikan. Berulang alik banyak tempat juga.Namun alhamdulillah, Allah sangat-sangat permudahkan urusan kami. Semoga urusan di Malaysia juga dipermudahkan nanti,insya Allah..



Dah selesai segala urusan, bolehlah pergi makan dan shopping sikit. Tu pun tak lama sebab hari dah petang. Tapi tak apalah, sebab dah puas hati dapat jalan-jalan bersama suami.








Harini kebetulan permohonan elektif suami perlukan salinan pasport. Risau juga saya pada mulanya kerana pasport masih berada pd junior kerana urusan iqamah. Namun alhamdulillah, pertolongan Allah, kata junior memang dah siap harini semuanya, dan boleh kutip. Alhamdulillah..lega. Allah permudahkan urusan suami. Moga Allah permudahkan urusan seterusnya insya Allah..












0 comments: