Friday, November 19, 2010

Hari Raya

Assalamualaikum..

Cuti seminggu bakal di penghujung. Bila dilihat balik hari-hari yang telah berlalu, banyak mana sangatlah yang diguna dengan terbaik. Ini salah satu kelemahan cuti bagi saya, the element of productive will be completely erased. Namun alhamdulillah, bagi saya banyak juga quality time yang dapat dispend bersama suami. Masa untuk exam lah kiranya lepas ni, sebelum bermula cuti yang panjang.

Kata suami, saya perlu mengubah selera saya. Maksudnya selera terhadap lauk-lauk tempatan. Bagi beliau, selera saya masih kebudak-budakan. Kalau tak masak lauk warna merah, mesti warna hitam. Kalau masak nasi lauk kegemaran suami seperti kerutuk ayam,rendang dan daging gulai kuning ,mesti di tambah kicap di atas nasi. Nak tergelak juga dibuatnya. Walaupun perkahwinan kami bakal menghampiri tahun ke 3, banyak lagi yang saya perlu/masih belajar. Masih bertatih untuk belajar memenuhi selera suami.

Pelan-pelan kayuh. Setiap kali pulang ke Malaysia, saya curi peluang belajar memasak dengan ma (ibu mertua). Skill memasak yang sedia saya pelajari dari ibu saya sebelum ini, saya asahkan lagi untuk mempelbagaikan lauk. Pulang ke Jerteh, banyak juga lauk baru yang saya pelajari,alhamdulillah. Seronok saya tengok suami yang seleranya bertambah-tambah setiap kali pulang ke sana. Itu yang membuatkan semangat saya membuak-buak untuk belajar. Alhamdulillah, kali ni pulang ke Jordan rasanya banyak jugak yang improve, walaupun terhad barangnya.

Lusa bakal mula balik rutin hari-harian. Banyak concerns yang perlu dihadapi sebelum menutup tirai semester 1. Insya Allah, moga Allah permudahkan. Moga semuanya yang terbaik..

0 comments: