Sunday, October 31, 2010

Sejuk


Abang Amir nampak letih, banyak berusaha =)
Moga Allah lipat gandakan pahala dan ganjarkan kejayaan yang terbaik buat suami saya.. insya Allah.

Naik tahun 5, saya nampak suami lebih banyak berusaha dari biasa. Tidaklah bermaksud sebelum ni beliau hanya sambil lewa, cuma kedatangan semester baru tahun baru ni banyak merubah beliau, tiada lagi masa senggang yang diguna untuk bersenang lenang.Bila mana menghadap skrin , ternyata hanya membaca slides dan benda ilmiah yang lain.Mungkin kerana minor rotations yang tak henti , exam selang 2 minggu. Malu pula, saya yang dah tahun akhir pun setiap malam nak habiskan satu atau dua lecture agak lambat. Alhamdulillah, mujur ada dia sebagai contoh yang baik , mudah-mudahan cukup untuk membuatkan saya malu untuk membuang masa.

Setiap hari pulang dari sekolah, makan pun dah berkurang. Tak selera nampaknya sekarang. Tapi tetap juga saya masak, sekurang-kurangnya dapat salurkan kasih sayang melalui masakan. Sehari sekali saja perlu masak, insya Allah bukan satu beban.

Minggu depan, exam lagi untuk suami. Insya Allah hujung November giliran saya pula ujian pertengahan semester. Moga Allah permudahkan langkah kami sebaik-baik kemudahan, dan mengganjari kami sebaik-baik kejayaan. Insya Allah..

Thursday, October 7, 2010

Beef Puff

Ini bukan iklan promo untuk jual karipap.

Memandangkan hari ni abang Amir berpuasa dan saya pulang awal dari sekolah, datang semangat nak buat karipap sbg kuih untuk suami berbuka puasa nanti. Kebetulan pula sebelum masuk dapur, suami mendapat msg jemputan untuk ke makan2 doa selamat di rumah jiran atas. Boleh lah buat lebih sebagai buah tangan.



Selepas zohor dah siap masak intinya. Usai solat asar mula lah misi menguli tepung. Anggaran setengah kilo tepung saja yang digunakan, dapatlah 30 biji.

Nak dijadikan cerita, ada masalah last minute yang membuatkan saya tak dapat pergi dan tak sempat nak goreng karipap, alamatnya saya kirimkan karipap yang saya dah saya sempat frozenkanlah tadi melalui suami.


Yang atas ni entry minggu lepas sebenarnya, tapi disebabkan blogger tak boleh upload gambar, jadi tertanggu sampai minggu ni. Alhamdulillah dah selesai minggu ke 4 sekolah, moga Allah lembarkan hari-hari yang baik untuk minggu yang seterusnya, insya Allah.