Saturday, April 25, 2009

Home Practical

Sewaktu Semester 1 yang lepas, menjadi kelaziman untuk doktor Conservative Dentistry mengosongkan lab kira-kira seminggu sebelum ujian praktikal,untuk memberi laluan kepada catch-up lab.Sesiapa yang berkeinginan untuk praktis boleh saja datang untuk menggunakan kemudahan yang ada.

sehari sebelum lab..

"abang, Ran besok nak pergi lab praktis untuk exam,bolehkan?" tanya kak Ran pada abang Man.

"tak boleh praktis kat rumah?" tanya abang Man kembali,mengusik.

sambil tersenyum kak Ran menjawab "lab cons mestila nak pergi guna instrument kat lab."

"tak boleh beli ke mesin tu?senang-senang lepas ni kita beli, boleh praktis kat rumah. "

tidaklah ku pasti abang Man serius atau tidak sewaktu berkata begitu.Yang pasti,lama juga ketawaku sampai hentinya. kat Balad ada ke kedai yang jual handpiece ni lengkap dengan semua
dental instrumennya? =)

Kalaupun ada dijual, takkan sanggup dibeli.Baik abang Man simpan duit buat downpayment kereta idaman nanti.Lebih baik kan?

Friday, April 24, 2009

Angin Baru

Hampir setahun berkahwin,orang kata abang Man semakin berisi.
Kak Ran apatah lagi =)
" Hormon swings agaknya, " kata kak Ran.

3,4 bulan yang lepas, abang Man belikan sebuah treadmill sebagai hadiah untuk kak Ran dan juga buat dirinya sendiri.

Semoga berjaya buat Kak Ran dan Abang Man.

Highlighted Events

SHAH ALAM, 24 April (Hrkh) - Nisa' Malaysia akan menganjurkan permainan rakyat Nisa' Indoor Games (NIG), berbentuk sukan dalaman pada 25 April ini, di Dewan Jubli Perak, Bangunan Sultan Salahudin Aziz Shah, dekat sini.

Pengarah Nisa' Indoor Games, Muna Izzah Fadzil berkata, pihaknya mengambil inisiatif mempromosikan kembali permainan tradisional dan menjadikan NIG sebagai alternatif permainan keluarga dalam merapatkan lagi hubungan kekeluargaan dan silaturrahim.

"Selain mengekalkan warisan bangsa, ia juga diharapkan kembali digemari oleh generasi muda serta segenap lapisan masyarakat, sekaligus mengurangkan gejala sosial dengan aktiviti bermanfaat," katanya.

Nisa' katanya, turut menjemput Nur Nabila Azman Hisham, jaguh catur yang mewakili Malaysia di peringkat antarabangsa,yang kini berada di kedudukan ke- 1,387 dalam Organisasi Catur Dunia (FIDE) sebagai icon NIG 2009.


untuk maklumat lanjut klik sini

Novel Cinta?

Semenjak sekolah menengah lagi, saya tidak begitu berminat untuk membaca novel-novel cinta yang lebih tebal dari buku teks sekolah (pernah ke saya khatam buku teks? =) Tetapi tidak bermakna saya menolak terus seumur hidup saya untuk mencuba satu atau dua novel di pasaran.Jika ingatan saya tidak salah,saya pernah diberi pinjam satu novel oleh teman rapat yang sememangnya menjadikan bacaan novel cinta sebagai hobi.Tajuknya,saya sudah lupa,malah jalan ceritanya juga langsung saya lupa.

Bagi saya, membaca novel-novel cinta itu hanyalah membawa kepada percintaan terhadap khayalan.Faham maksud saya?Di dalam novel-novel tersebut, digambarkan watak utama wanita yang jelita dan menawan tetapi hidup penuh konflik,manakala watak utama lelaki pula tentunya digambarkan penuh romantis dan berwang,menjadi penyelamat konflik watak utama wanita.

Tiada siapa yang diciptakan sempurna,sesungguhnya hanya Allah yang Maha Besar.Kesempurnaan yang dikhayalkan penulis novel2 ini telah mengheret para penggemar novel cinta sekalian untuk mengimpikan lelaki-lelaki dan wanita-wanita sempurna seperti yang digambarkan di dalam novel2 ini.Semua ini hanya angan-angan penulis semata,yang mana kebanyakkan penulisnya memang wanita.Saya juga wanita, jadi tidak bermaksud untuk menindas kaum sendiri.Wanita memang bermacam keinginannya.

Tidak pernah saya lupa tindakan seorang ustazah di sekolah saya(sewaktu menuntut di Tingkatan 4) merampas sebuah novel cinta yang dibawa oleh seorang pelajar.Itu tindakan yang sepatutnya,pada hemah saya, kerana kata rakan saya novel itu (juga saya lupa tajuknya ) mempunyai elemen dewasa yang keterlaluan.Sungguhpun itu cerita percintaan selepas berkahwin , adakah secara automatis ia menjadi karya 'halal' kepada penggemar setia novel,yang mana kebanyakkannya adalah remaja bersekolah?

Sejuta maaf saya pohon andai kata-kata saya menyinggung sesiapa.Saya juga manusia biasa. Ada matterphilic dan matterphobicnya..

Tiba2

Orang kata,bukan saya kata...

menulis blog ni umpama cakap dengan hati sendiri,betul ye?

kalau bloghopping macam mana? =)

Thursday, April 2, 2009

Sesuatu Yang Baru

for the past days i've been thingking about rewriting something here,after abandoning this blog for nearly a year.yes,my bad =) my life since May 2008 is undeniably,truly compacted with all happiness that a wife deserves.Praises are only to Him for everything that happens to be mine since the past,present and insya Allah for the future.

it's mid semester and we're now busy digging all the notes from early semester for revision.for sure, ur prayers and lucky-wishes are all that we need now,apart from our role to give our bestest and tawakkal.

insya Allah,success are for those who wants to be one.